Sunday, December 1, 2013

Szélkutya



Gyorsan elszaladt ez a hét is és nem volt túl eseménydús. Halogattam is az írást, mert a semmiről írni nem nagyon izgalmas. Most, hogy így jól felkeltettem az érdeklődést a bevezetésben, rá is térek a tárgyalásra.

Elmentünk két európai boltba a héten. Az egyikben vettünk csabai kolbászt meg Kinder Buenot. Árultak itt magyar szaloncukrot is pl., de egyébként elég üresek voltak a polcok. A másikban meg Milka csokit, epres szörpöt (eddig nem találtunk máshol szörpöt, van itt olyan, hogy syrup, de az ilyen édes öntet, amivel mondjuk a palacsintát öntik le) és lengyel tejkaramellás édességet (Krówki) szereztünk be. Most azt gondolhatják néhányan, hogy ezek után édesség mérgezést kaptunk, de nem kell megijedni, szépen beosztottuk :D Megörültem, hogy itt árulnak péksüteményeket is, ezért le is kaptam egyet a polcról, amiről azt gondoltam, hogy majd valami finom diós ízű lesz. Mikor beleharaptam megéreztem, hogy ez bizony valamilyen csalamádés töltet benne, de nekem ízlett :D Ebben a boltban minden oroszul volt kiírva, ezért is történt ez a félreértés.

Minden év novemberének negyedik csütörtökén ünneplik USA-ban a hálaadás napját. Mivel mi is új telepesek vagyunk, úgy gondoltuk, kinyilvánítjuk a hálánkat az eddigi ittlétünkért. Aznapi menünk sült pulykamell volt krumplipürével és áfonyaszósszal. Meg még másnap is azt a gigantikus pulykamellet ettük. A hálaadás utáni pénteket „fekete pénteknek“ nevezik, amikor hatalmas árengedmények vannak az üzletekben és az emberek őrült módjára megrohamozzák a boltokat és harc folyik a leárazott termékekért. Egyes áruházláncok olyan korán nyitnak pénteken, hogy a versenyszellem hevében észre sem veszik, hogy az még csütörtök. Mi is csütörtökön mentünk a Walmartba, ahol este hatkor kezdődött az elmezavar. Mi kicsit korábban érkeztünk és majdnem csalódtunk is, hogy nem volt semmi lökdösődés, ökölharc. De aztán 6 órakor tényleg nagy tömeg kerekedett és elszabadult a pokol, így aztán elég gyorsan le is léptünk. Csak egy képet lőttem el, de azon épp nem látszik, hogy néhányan tényleg pl. 3 tévét vettek, viszont a tömeg jól kivehető.




Péntek óta nagyon szépen ki van világítva Denver belvárosa. Külön eseményt szerveztek a denveri vasútállomás, a Union Station megvilágítására. Nagyon hangulatos volt az egész, fellépett egy népviseletbe öltözött énekkar, akik karácsonyi dalokat énekeltek. Lehetett adományozni az árva gyerekeknek és cserébe kaptunk kakaót és muffint. Aztán megjelent a  Colorado Rockies baseballcsapat kabalája is, Dinger, a dínó. Végül jött a visszaszámlálás és a fények. Sajnos, sötétben csak elmosódott képeket lehet készíteni a fényképezőgépemmel.

Munkaügyben nem történt változás. Még mindig keresünk. Próbáltam online jelentkezni a Walmartba. Olyan kérdések is voltak, hogy pl. veterán vagyok-e vagy a Katrina hurrikán áldozata. Aztán megint ilyen hülye problémamegoldós kérdésekre kellett válaszolni, hogy pl. van a Terry, akiről köztudott, hogy félvárról veszi a munkát és szélhámos és jön egy új munkás, Susan. A főnök Terryre akarja bízni Susan biztonsági képzését, mert nem tudja, hogy Terry sumákol. És ki kellett választanom a lehetőségek közül a helyes választ, hogy mit tennék ebben a helyzetben. Végigmentem mind a 65 kérdésen, kb. 1 órát vett igénybe, majd kiírta, hogy „your session has expired“, hogy a munkamenet lejárt és töltsem ki újból a tesztet. Azóta nem vitt rá a lélek, hogy újból kitöltsem. Jelentkeztem mindenféle hoteles állásokra is, meg a Barnes & Noble könyvesboltba vagy administrative assistant posztra. Meglátjuk mi lesz.
Ez a szélkutya mindig jó kedvre derít :D
Szélkutya

Kicsit sem túlzsúfolt udvar :D

No comments:

Post a Comment