Sunday, December 8, 2013

Mókuskerék



Ezen a héten úgy gondoltuk, hogy elegünk van már az online jelentkezésekből, hogy kitöltjük a hülye kérdőíveket, aztán válaszra se méltatnak. Ezért a craigslisten, ami egy apróhirdetési oldal, kikerestünk egy csomó hirdetést és személyesen mentünk jelentkezni, sok helyen azonnal meginterjúvoltak minket. Így vált Ricsiből 1,5 napra mosogatófiú egy belvárosi puccos étteremben. És így kaptunk mindketten állást egy újonnan nyíló Save-a-Lot élelmiszerüzletben, ahol Ricsi árufeltöltő lesz, én meg pénztáros. Az interjún nem mondtam, hogy még mindig összekeverem az aprókat, de igyekszem nyitásig megtanulni :D Nem egy dream job, de most már végre keresni is fogunk és nem csak költeni. Hétfőn kell bemennünk reggel 8-ra. Egyébként, mikor ezen a helyen voltunk interjún, mindketten örültünk, hogy végre értelmes kérdéseket tettek föl és nem a hol látod magad 5 év múlva típusú sablonkérdéseket. A félig kész üzletben tartották az interjút, gépek zajával és a kőművesek kiáltozásával vegyítve. Egész idő alatt vacogtam, remélem, azért hétfőig bevezetik már a fűtést.

Ricsi tiszavirág életű mosogató karrierje a Marlowe's étteremben játszódott, ami elég felkapott hely és ezért sok volt a mosogatnivaló. Délután 4-től nagyjából hajnal fél 1-ig mosogatott megállás nélkül, mivel csak ketten voltak mosogatók. Sikeresen lekéste az utolsó buszt is, ezért taxival jött haza. Nem kaptak kesztyűt sem, ezért pirosra kimaródott a jobb kézfeje. De aztán bekentem a munkában megfáradt dolgos kezeit és szerencsére másnap reggel felhívtak az üzletből, amiről már írtam följebb. Szombaton elment még az étterembe felmondani és még pár órát mosogatott is, pénteken kap ezért fizetést.

Engem csodával határos módon felhívtak a Walmartból is, mert ugye azt gondoltam, hogy nem küldődött el a jelentkezésem. Ide is elmentem interjúra szintén pénztáros pozícióra. Rögtön 2 interjúm volt egymás után, az első után jó érzésem volt, meg is dícsérte a nő az angolomat. Majd utána jött a második, ami egy férfival volt, aki behozott 10 oldalnyi kinyomtatott kérdést és mindet fel is tette. Az összes kérdés elég hasonló volt pl. hogy mondjak egy szituációt, amikor kihívást jelentő feladattal szembesültem, hogyan reagáltam és mi volt a végeredmény. Az az első nő mondta, hogy ha majd visszahívnak harmadik interjúra, az általában azt jelenti, hogy felvettek. Visszahívtak harmadszor is és aztán elküldtek drog tesztre, aminek megvárják az eredményét és utána jelentkeznek. Már nem fogom szerintem ezt az állást elfogadni, de még azért megvárom a hétfőt, hogy megtudjam, milyen lesz amott. A Walmartban csak részmunkaidőre vennének fel és 24 órás nyitvatartása van, a Save a lotban meg full time-osok leszünk és este 9-ig vannak nyitva, tehát 2 műszakban dolgoznánk. Remélem jól döntök :) Megpróbálunk most már a társadalom hasznos tagjává válni.

Megérkeztek a zöldkártyáink is! Igaz nem a mi címünkre, hanem Kentuckyba, apukám barátjához küldték. Még annak idején, mikor az interjúnk volt a nagykövetségen, meg kellett adni egy amerikai lakcímet és az övét jelentettük be, mert mi még nem tudtuk, hogy hol leszünk. Ő elpostázta nekünk, köszönet érte!

Pénteken este 8-tól tartották a Parade of Lights karácsonyi felvonulást. Nem volt nagy tömeg, szerintem az időjárás miatt, mivel -19°C volt. Még soha életemben nem fagytam meg ennyire, mint akkor. Pedig megint megittunk 3-3 bögrényi forralt bort. Nem is voltam benne biztos, hogy megvannak-e még a lábujjaim. Sajnos, csak néhány képet készítettem, mert ugye nem is tudok sötétben jó képet csinálni, meg már nem tudtam használni az ujjaimat. Aztán megmelegedtünk a kanálisból kiáramló meleg gőznél. A parádé egyébként nagyon hangulatos volt. Felvonult egy menetelő zenekar, mazsorettek, integető koboldok, tűzoltók, hatalmas felfújhatós figurák, ugrándozó mézeskalácsok, pattogó autók, betlehemes illetők, mindenféle táncosok, a polgármester auóval, nagy kínai sárkány stb. Letöltöttem a Parade of Lights hivatalos facebook oldaláról pár képet a tavalyi parádéról. Az ideit is hasonlóan kell elképzelni, csak kevesebb nézővel :)

No comments:

Post a Comment