Monday, December 23, 2013

4409, 3064, 4761



Múlt keddtől megint 8-ra jártam munkába, hétvégén is dolgoztunk. Következő 2 szabadnapom 25-én és 26-án lesz, sajnos, karácsonykor is dolgozunk. Itt ezek az amcsik 25-én ünneplik :/ Még skypeon sem tudom majd figyelemmel kísérni az otthoni karácsonyi vacsit az időeltolódás miatt.

Főleg a munkáról tudok most írni, mert ha nem ott vagyunk, akkor otthon pihenünk és lakást keresünk (meg tornázok), aztán annyira álmos leszek, hogy néha már fél 10-kor kidőlök és a világ felől nem tudok.

Szerdán nyílt meg a bolt és ez volt talán a legnehezebb nap is, mert még nem tudtam fejből a gyümölcsök&zöldségek kódjait, így lassú voltam, de ami még nagyobb gond volt, hogy néha fel sem ismertem a terméket :D De ilyenkor nyugodtan odahívhattam a menedzsert vagy megkérdeztem a vásárlót vagy gyorsan biztonságos üzemmódba kapcsoltam a kasszát és elfutottam lecsekkolni, hogy ez mi a szösz. Ugyanis rengeteg hispán terméket árulunk pl. Guava, Jicama, Mezcal, Cantaloupe, Tejocote stb. és ezer féle paprikát Jalapeno, Poblano, Serrano és még sorolhatnám. De most már ezeket felismerem szerencsére, bár ma véletlenül sima Tomatillot adtam el a Tomatillo Milpero helyett, mert ugyanúgy nézett ki, csak kisebb volt, de egyelőre még nem ért panasz :D A többi termékkel nincs gond, azt csak lepittyentem. A címben is a körte, az aloe vera és a chayote tök kódját írtam, hogy megjegyezzem. Bocsi, de nem tudok jó címeket kitalálni.

Valamelyik nap kaptunk cukornádat (sugar cane), de ilyen rendes hosszú szálakat, és egy csomóan azt vettek. Néhányan ennek csak a zacskós formáját veszik, vannak, akik aloe vera, kaktusz vagy banán leveleket. Megkérdeztem egy nőt, hogy mit fog készíteni a kaktusz levelekből, azt mondta összekeveri tojással. :D Van ennek az üzletnek pékség része is, brutálisan finom kalácsokat sütnek, olyasmiket, mint otthon. Mindenféle finom vaníliás pudingos meg lekváros töltelékkel. Ezen a részlegen az összes pék spanyolul beszél és egész nap spanyol zene szól náluk. Helyben sütik a tortillákat is, úgyhogy ez a mexikóiaknak maga a paradicsom.

Eddig, szerencsére, még nem volt dolgom kiabálós vásárlókkal, mind eléggé kedvesek. Vannak, akik beszédesek, elég csak megkérdezni, hogy vannak és elmondják az élettörténetüket, vannak szűkszavúak és vannak olyanok is, akik csak spanyolul beszélnek. Néha megkérdezik, honnan van az akcentusom, vagy már azt is megkérdezték, hogy ki nevezett el így, hogy Agnes :D Volt olyan, aki szerinte „jugoszláv“ nyelven mondott nekem valamit, miután mondtam, hogy Szlovákiából vagyok :D Volt, aki megkérdezte, házas vagyok-e :D Aztán arról beszélt, hogy régen sokat ivott :D

Kedden reggel bejött egy fickó, hogy készítsen rólunk fényképet. A pénztárosok közül csak Mersadez meg én voltunk épp jelen, ezért minket is beállítottak a csoportképbe. Másnap benne voltunk a La Opinion de Colorado újságban.


A munkatársak is még mindig kedvesek. Ezen a héten főleg egy Itzel nevű lánnyal dolgoztunk együtt reggelenként. Szerintem ő jobban tud spanyolul, mint angolul, ami jó, mert mindig szólok neki, hogy fordítson, ha pl. egy néni spanyolul mondja nekem, hogy még venne táskát. Meg elég egyszerűen fejezi ki magát angolul, így jól megértjük egymást :D Sokaknak számomra érdekes nevük van. A hús részlegen van egy BobbieJo (úgy ejtik bobidzsó) nevű lány, ami számunkra inkább 2 fiúnévnek tűnhet vagy Mersadez (aki nem tud spanyolul) vagy Octavio. Nekik meg az én nevem fura és többen kérdezték, hogy kell ejteni. Az egyik menedzser kérdezte, hogy én akkor ugye Angus vagyok :D

Ricsi letette a jogosítványhoz a vezetői vizsgát is egy úgynevezett "3rd party tester" cégnél. Erre azért volt szügség, mert itt ha vizsgázni akarsz, neked kell autót biztosítanod. Lévén, hogy nekünk még nincs és bérelt autóval nem lehet vizsgázni, Ricsi kénytelen volt egy ilyen "harmadik félhez" fordulni, akik adnak autót is a vizsgához. Ezen a helyen Ricsi elmondása alapján főleg mexikóiak vizsgáznak, főleg spanyol nyelven, ami azért mókás, mert a személyzet egyetlen tagja sem beszél spanyolul, így a kuncsaftok egymásnak tolmácsolnak. Lehet itt elméletből is vizsgázni, ahol szintén egymásnak tolmácsolnak az emberek, tehát gyakorlatilag megmondhatnák egymásnak a válaszokat, hiszen a személyzet egy szót sem értene belőle. Ehhez képest amíg Ricsi várakozott, a 3 éppen vizsgázó mexikói közül 3 megbukott olyan pontszámokkal, hogy 15 hibapont (25 kérdésból), de az egyik ügyesebbik csupán 9-et vétett. A forgalmi teszt Ricsi szerint egyszerű volt. Kb. 10 percet vett igénybe és olyan dolgokat foglalt magába, mint pirosnál jobbra fordulás, 4 stoppos kereszteződés (olyasmi, mint otthon a jobbkezes), vagy éppen balrakanyarodás többsávos úton. Azt mondta egyébként, hogy otthon 4-szer megbukott volna, itt csak halkan figyelmeztette a vizsgáztató, hogy túllépte a sebességet, vagy hogy teljesen álljon meg a stop táblánál (nem elég 1km/h-val átgurulni). A konklúzió Ricsi által: itt Amerikában egy közepesen idomított majom is képes letenni a jogosítványt kb. 3 kiló banán árából.

Otthonról megérkezett a karácsonyi csomag nagyon sok szuper dologgal, pl. kaptunk Kinder tojást. Nem tudom, itt hogy foszthatják meg a gyerekeket és minket a Kinder tojás által okozott örömöktől. Így végre anyu is valamire felhasználhatta a Tupperware-os tojástartóját, amibe éppen 2 tojás fér :D Aztán volt még benne sok zacskós leves, meg instant paprikás csirke,
meg Ricsi kedvence a maggis négysajtos alap, pezsgőtabletták, mert az itt tök drága és szar, édességek, parfüm, rókás kesztyű, Vonnegut kötet stb. nagyon örültem ezeknek! A képen alig látható mikuláscsomag tele volt szaloncukorral és Milka csokival és kaptunk csokinaptárat is, szóval termelődik a boldogsághormon :)

Nagyon boldog karácsonyt kívánok minden kedves olvasómnak és köszönöm a sok kattintást! :*

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nektek is nagyon boldog karácsonyi ünnepeket :)

      Delete