Tuesday, April 22, 2014

Az előző hét tartalmából



Nem akarom elkiabálni, de már kétszer egymás után olyan pontosan számoltam a pénzt, hogy a legvégén 0 jött ki. G-nek viszont azt mondtam, hogy -500 dollárban vagyunk, ő meg, hogy: WHAT????!!! majdnem infarktust kapott szegény, de még mielőtt ez megtörtént volna, mondtam, hogy amúgy 0 :D Már szinte hallottam, ahogy leesik a nagy kő, úgy megkönnyebbült. Aztán mondta, hogy funny vagyok :D de azért ilyeneket ne mondjak neki többször :D

Azért nem rakom már ki, hogy hányadik vagyok a gyorsasági versenyben, mert már vagy egy hónapja én vagyok az első, már volt, hogy 27-es gyorsasággal. Nagyon egyszerű az egész, tudni kell a kódokat, mindkét kezet használni kell és berakni „secure mode“-ba azonnal, mert akkor nem számolja a pittyentés közti időt. Ezeket a tippeket már megosztottam néhány pénztárossal, de igazából nem annyira igyekeznek, meg az egyiknek olyan hosszú műkörmei vannak, hogy esélytelen, hogy gyors legyen :D Meg így, hogy számolom a kasszákat, meglátszik, hogy nem tudnak számolni a pénztárosok vagy én nem tudom, néhányan mit csinálnak. Mert ugye 300 dollárral indítanak reggel és másnap mikor levonjuk a 300 dollárt, akkor annak az összegnek kéne kijönnie, amit azon felül kerestek és az nekünk benne van a rendszerben, pontosan szétírva, hogy ennyi készpénz, ennyit fizettek kártyával, csekkel stb. A kp-s rész általában különbözik, néha csak pár centtel, de néha több dollárral is. Néha a vásárlók mondják, hogy tartsam meg az aprót, esetenként az csak egy penny, de nem rakom vissza a kasszába, mert akkor az már +0.01 dollárnak számít aztán másnap a számolásnál. Na de megint nagyon belemerültem ebbe.

Csütörtökön volt egy meeting, amin az összes pénztáros részt vett. Bemutatták Z-t és engem, hogy mi lettünk a supervisorok. Megbeszéltünk néhány alapszabályt, pl. hogy a 30 perces ebédszünet az 30 perc, nem több, nem kevesebb. Aztán M pénztáros mondta, hogy ő néha nem tudja kiszámolni, hogy mikor kell visszajönnie ebédről és hogy őt egészkor engedjük el, mert akkor tudja -.-

Nem tudom, hogy ez a tényállás egész USA-ra jellemző vagy csak Colorádóra vagy Denverre vagy csak erre a közegre a SAL-ban, amibe belecsöppentem, de a többségnek fiatalon gyereke van. Pl. ott van Octavio, aki 21 éves és 6 éves fia van :O Mondta, hogy 15 évesen még nem tudta mi az az óvszer :O Most született meg a másik gyereke is. De pl. Ch a jófej menedzser, tudtam, hogy van egy 1 éves kislánya, de kiderült, hogy csak véletlenül és egyedül neveli. Vagy H, (aki nem hispán származású), mondta, hogy az első fiát 17 évesen szülte. Vagy G, a hülye menedzser, most lett nagypapa 43 évesen, a lánya 25 éves, de akkor az azt jelenti, hogy ő is csak 18 volt, mikor gyereke lett. És még sorolhatnám, már majdnem csak én lógok ki a sorból, szokták is kérdezni, hogy mikor lesz gyerekünk. A mi üzletünkben nem lehet pl. óvszert kapni, viszont terhességi tesztet azt meg igen. Egyébként, ha így belegondolok, nem láttam még élelmiszerboltban óvszert. Itt pl. szórakozóhelyen, a WC-ben sincs óvszerautomata, de nagyon hasznavehető gombfoci automatát már láttam :D Abortusz elleni tüntetést is már láttam a buszból. Talán itt annyira nem kell aggódni, hogy miből futja majd kajára, meg kapják a segélyeket is. Vagy csak túl sok 16 and Pregnant sorozatot néznek és kedvet kapnak a gyerekcsináláshoz. Vagy épp a SAL-ban dolgozik az összes ilyen sorsú ember. Nem tudom. De ott van egy másik 21 éves pénztáros, akinek nem gyereke van, hanem válópere, mert nem tudnak megegyezni a volt férjével.  Zajlik itt az élet.

Az egész hétvégén a „420“ akció zajlott. Vagyis a cannabis világnapja, amit április 20-án ünnepelnek. Két sarokra tőlünk a Kapitóliumnál volt felállítva 2 színpad, ahol különböző rendezvényekkel és koncertekkel várták az érdeklődőket. Mi is vasárnap úgy gondoltuk megnézzük, miféle zsúr ez. Viszont én 4-ig dolgoztam, így aztán csak úgy 6:20-ra értünk oda, de már feltűnt, hogy mindenki kifelé jön onnan. Hát igen, 6-kor lett vége a bulinak és már nem engedtek be senkit. Bánatunkban csak gondoltuk körbemegyünk a kerítés mentén és végül találtunk egy kis rést, ahol nem volt összeillesztve a kerítés, így sikerült belógnunk. Már amúgy épp rakodtak össze, nem volt semmi érdekes, de azért ellőttem pár képet. Ez a hivatalos weboldala a rendezvénynek. A fellépők közül csak Wyclef Jean és B.o.B. mond valamit. A Red Rockson meg Snoop Dogg lépett fel a 420 alkalmából. Még mielőtt kiköltöztünk volna Denverbe, nézegettünk lakáshirdetéseket és soknál oda volt írva pl. hogy „420 friendly“, ezt akkor nem értettük, mit jelent.

Jelentkezett az a fickó is, aki múltkor az üzletben megkérdezte, hogy magyarok vagyunk-e. Elmentünk vele és a feleségével egy olyan étterembe, ahol ping-pongozni is lehetett. Jól elütöttük az időt (micsoda szóvicc). Nagyon jó fejek, sokat nevettünk, főleg a végefelé, mikor Ricsi elkezdte magából ontani a sok hülyeséget. Sajnos, ők már szombaton költöznek vissza Magyarországra.

Ezen a héten az egyik menedzser, akit nem szoktam sokszor említeni, de hívjuk A-nak, szabadságon van. Képzeljétek hétfőn én voltam csak az üzletben délig, mint „menedzser“. Előző nap kaptam kulcsot, elmondták mi a riasztó kódja és magamrahagytak. Így aztán 7-re mentem, kilakatoltam a bevásárló kocsikat, felkapcsoltam a világítást, kikapcsoltam a riasztót, pénzt számoltam. Izgultam, hogy a 8-ra jövő pénztáros időben megérkezzen, különben még a kasszánál is én lettem volna. Aztán John a húsrészlegről behívott, hogy beteg és ma nem tud bejönni, akkor felhívtam Mike-ot, hogy jöjjön be hamarabb, de nem vette fel. Írtam neki sms-t is, de végül 9-kor láttam, hogy megjön. Jöttek valamilyen építészek is, akik fel akartak menni a tetőre és hogy kell a kulcs. Nekem csak egyetlen kulcsom volt, de szerencsére, az nyitja az összes zárat és lakatot az üzletben :D Átvettem valamilyen csomagot is, közben hívogattak a raktárból, hogy akkor lesz-e szerdán szállítás, hát honnan kéne azt tudnom. G nem vette föl a telefont, aztán írtam neki, hogy ezt a számot hívja vissza, mert sürgős, aztán visszaírt, hogy „got it thanks“, hogy megvan, köszi. 13000 dollárt raktam félre a széfbe, annyit kerestünk előző nap, gondolom, Húsvét miatt volt ilyen nagy a forgalom. De szerencsére nem jött épp a rabló. Pénztáros M is sokszor hívogatott, sztornóhoz meg hasonlókhoz. Aztán délben megérkezett G és fellélegeztem :D Annyira kimerültem aznap, hogy hazamentem és mialatt Ricsi elment fürödni mély álomba szenderültem és nem lehetett engem felébreszteni. Holnap ugyanez vár rám, jaajjj, majd gondoljatok rám. Aztán minden visszatér a rendes kerékvágásba.

Jaa és április 21-én volt fél éve, hogy betettük a lábunkat az Újvilágba. Durva mi?
Még kívülről
Már bent



Színpad és a sok szemét
Valaki elhagyta az öltözékét

No comments:

Post a Comment