Saturday, November 2, 2013

Határátkelés, Chicago

Október 21-én léptünk be az államokba, Chicagoban. Elég fáradtak és nyűgösek voltunk a hosszú repülőút után és akkor még ugye várakoznunk kellett a bevándorlási osztályon. Itt egy picit meg is szivattak, mert mondták, hogy lejárt az orvosi kivizsgálásról szóló papírom. Odahívtak az asztalhoz és kérdezték, hogy van-e valamilyen más orvosi igazolásom, mondtam, hogy nincs és akkor egy kedves határőr közölte, hogy akkor bizony indulhatok haza és hogy 1 óra múlva megy is egy gép Szlovákiába. Na gondoltam, remek, megint 10 órát szenvedhetek :D De végül megkaptuk a pecsétet, vettek ujjlenyomatot és továbbengedtek. Utólag megnéztem és az orvosi kivizsgálásról szóló irat 1 évig érvényes, úgyhogy nem is járt le :)
Chicagóban mondhatni zergeb*szó nagyon hideg volt, így a sok csomagunkkal inkább taxiba szálltunk és nem tömegközlekedtünk, meg ugye erőtlenek voltunk, főleg én nem bírom a nem alvást. De Ricsi pl. a taxiban felejtette a laptopját, majd futottunk a taxi után, hogy álljon meg, szóval ő sem lehetett a toppon, ha úgy kiszállt, hogy az ölében lévő laptop a kocsiban maradt. Na de szerencsére visszakaptuk a gépet. Chicagóban 2 éjszakát töltöttünk egy couchsurfer párnál. (couchsurfing.org). Nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, volt még ott kutya-cica is a lakásban, meg Obamát ábrázoló festmény az ágyunk fölött :D Másnap nyakunkba vettük a várost és vettünk volna 2 napijegyet is, ha az automata nem csak egy jegyet meg egy nyugtát dobott volna ki, amelyikkel visszakaphatjuk a 10 dollárunkat. Nagyon szuper, így a metrómegállóban a hölgy adott 2 emergency jegyet, meg leírta, hogy hova kell mennünk beváltani a nyugtát. Olyan szép ákombákom betűkkel firkantotta le, hogy nem nagyon tudtuk kivenni, hogy hova is kéne menni, de megoldottuk. Később azt a papírfecnit a couchsurfer fiú meg is tartotta, ő sem tudta elolvasni :D A délelőttünk tehát ezzel ment el, hogy megtaláljuk az ún. Ventra irodát, ahol aztán megkaptuk végre a másik napijegyet is. Egyébként most vezették be ezt az újfajta ventrás bérletet Chicagoban, de egyelőre nagyon sok panasz éri őket, hosszú is volt a sor a Ventra ügyfélszolgálatnál. Először a Millenium parkot látogattuk meg, megnéztük a híres babot és csodáltuk a felhőkarcolókat. Willis towerbe is mindenképpen fel akartunk menni, sajnos az időjárás nem nagyon kedvezett, így a kilátás nem volt olyan lélegzetelállító, alig lehetett valamit látni a felhőktől meg a ködtől. Sajnáltam is, de mondtuk, hogy majd egyszer eljövünk még ide jó időben. Nem volt annyira városnéző idő, de azért még próbáltunk minél többet sétálni és nézelődni, végül beültünk a Hard Rock Caféba megpihenni és melegedni. Majd visszatértünk a szállásunkra, ahol aztán kikapcsolásképpen megnéztük a Jackass 3-at a vendéglátóinkkal. Másnap délben repültünk Denverbe.