Friday, August 29, 2014

Los Angeles – 3. rész / denveri dolgok

Hát nem sikerült megírni a bejegyzést múlt héten. De akkor most vágjunk is bele az utolsó napba.
Augusztus 4-én este 7 fele indult csak a gépünk, így még volt egy fél napunk, viszont autónk már nem. Tesóméknak hirtelen minden olcsóbbnak tűnt London után, így ők vásárolni szerettek volna a Beverly Centerben. Mi meg nem akartunk vásárolni, mert ugyanez a kínálat Denverben is, viszont fürödni az óceánban nem tudunk, ezért megnéztük, hogy milyen strand van közel a szálláshoz, és elkezdtünk szemezni a Manhattan Beach-csel. Egyébként az is megfordult a fejünkben, hogy úszunk egyet a hotelhez tartozó medencében, de jó, hogy végül érdeklődtünk a recepción. Ott megkérdeztük, hogy kb. mennyibe kerülne az út a Manhattan beachre mondjuk taxival. Erre a recepciós mondta, hogy oda megy egy 5 dolláros shuttle busz és a hotel előtt lehet felszállni. Ennek nagyon megörültünk, vettünk is 2 jegyet és mentünk a megállóba. Gergő és Sophie pedig  Beverly Centerbe egy privát sofőrrel, mert az olcsóbb mint a taxi és megbeszéltük, hogy 4-kor találkozunk a hotelben. Na most beírtam google-ba, hogy Manhattan beach és kitett egy friss cikket, hogy 4 cápa körözött a strandolók körül Manhattan beach-en vasárnap.
Minket nem ért cápatámadás, juhuuu :D Nekem ez a strand nagyon tetszett, rendkívül tiszta volt és akkora hullámok voltak, hogy konkrétan ahol térdig ért a víz egy pillanatra, jött egy hullám és teljes egészében betemetett minket. Ehhez is tartozott egy móló, amin végigsétáltunk, ha így visszaemlékszem azon volt egy cápa-szobor. Itt elég sokat fürödtünk és nagyon fárasztó volt mindig a hullámokba ki-beugrálni. Aztán úgy döntöttünk, hogy eszünk egy pizzát. Pont a pincérnő hívta a rendőröket, mert valamilyen gördeszkás tinédzser fiúk mindennap idejönnek a pizzázó elé és lefényképezik és zaklatják őt. Mikor sorban álltunk, épp akkor küldték el a fiúkat, akik fel voltak háborodva és mutatta az Iphoneján, hogy nem is fényképezte le a pincérnőt, aztán csak leültek kicsit arrébb egy padra. Mi meg azon gondolkoztunk, hogy milyen jó lehet unatkozó kaliforniai deszkásnak lenni a beach mellett :D Akkora pizzákat kaptunk, hogy kifogott rajtunk, ezért becsomagoltattuk, hátha Gergőék éhesek lesznek. Majd elindultunk a buszmegállóhoz, de épp láttuk, hogy már elindult a busz is, de megállt a piros lámpánál, így gyorsan odaszaladtunk, hogy felszállhatnánk-e, természetesen sikerült. Visszaértünk a hotelbe, pár percre rá megérkeztek a tesómék is. Mindannyian boldogok voltunk, mert sikerült még egyet strandolni, nekik meg vásárolni.
Ja igen még mielőtt elmentünk a strandra, kijelentkeztünk a hotelből. Tesóm mondta, hogy becheckolásnál fizetett 150 dollár depositot és hogy mindenképp kérjem el a számlát, hogy nézzem meg, miket vontak le abból az összegből és hogy reklamáljak, ha valami nem tetszik, mert őket már várta a sofőr, így nem tarthattak velünk. Így is történt és csak kb. 45 dollárt adtak volna vissza a 150-ből. Mert levontak ilyen-olyan adót, meg egyszer befizettük 1 napra a wifit, ami 10 dollár volt stb. Láttuk, hogy 3x vonták le a parkolási díjat, mi meg csak 2 éjszakát parkoltunk ott és a harmadik nap csak megkezdődött, de már aznap este leadtuk a kocsit. Így visszareklamáltunk még 27 dollárt. Ne feledjétek, ez itt Amerika, mindig az ügyfél van az első helyen, akkor is ha nincs igaza!  (* Majd még erről írok, hogy miket akarnak néha visszaváltani nálunk a boltban, mert ugye 100% Money Back Guarantee van érvényben, akkor is ha kibontottad, megkóstoltad a húst, nem ízlett, lefagyasztottad és ráadásul egy másik SAL-ban vetted a terméket -.-)
Végül egy ingyenes buszjárattal kimentünk a reptérre. Colorádóban 1 órával több van, mint Californiában, így kb. este 11 felé érkeztünk meg. Heather kijött elénk a kocsinkkal és kidobtuk őt otthon, majd mi is hazavezettünk. Másnap reggel 8-ra mentünk dolgozni :(
Sajnos, Denverre már nem maradt olyan sok időnk, mert a tesómék már 7-én repültek vissza és mi meg dolgoztunk. De mindig írtunk instrukciókat, hogy miket nézzenek meg és mi majd csatlakozunk, ez többé-kevésbé sikerült is. Aztán együtt sétáltunk a 16th Street Mall-on, elmentünk egy nagy Walmartba, mint az igazi amcsik :D Meg akartuk nézni a Red Rocks Amphitheatre-t is, amiről már korábban írtam, de épp aznap Foster the People koncert volt, így csak a sziklák körül bóklásztunk, amik valóban vörösek. Ettünk a Noodles & Company-ban is, ami szintén colorádói születésű étteremlánc és mindenféle tésztás ételeket, salátákat és szendvicseket lehet itt kapni. Megmutattuk nekik a Ross Dress for Less üzletet is, ahol különféle új márkás dolgokat lehet venni féláron, de itt nem csak ruhákat árulnak, hanem háztartási eszközöket, kozmetikai dolgokat stb. Itt is vásároltak néhány dolgot. Tesóm mondta, hogy neki Miami után Denver tetszett a legjobban. Csak hát kicsit már fáradtak is voltak a sok utazástól meg nyomottak a magaslati levegőtől. Hát igen, még Lady Gaga is hegyibeteg lett a denveri koncertje után és kórházba került. Nagyon gyorsan eltelt ez a maradék 3 nap is. Aztán utolsó nap 2:30-ig dolgoztam, meglátogattak a munkában, Sophie, Gergő és Ricsi, majd együtt mentünk a reptérre. Ricsi aznapra betegett jelentett, mert egy kicsit tényleg az is volt, de ez párosult a munkaundorral is, mert még 1 hetet ki kellett bírnia a régi cégnél. A reptéren elbúcsúztunk, amit én nagyon nem szeretek csinálni és hát itt is könnyek szöktek a szemembe, ahogy láttam őket távolodni a mozgólépcsőn :(  Ezután még legalább egy hétig nem is találtam a helyem és nagyon szomorú voltam, de remélem, hogy karácsonyra majd sikerül hazajutnom :)
Írok akkor néhány újdonságot Denverből is, mert ugye ez a kirándulás már majdnem 1 hónapja zajlott, azóta történt egy s más.
A munkában az a hír, hogy G-t áthelyezik egy másik üzletbe és jönni fog egy új store manager. Ajjj de most mikor már végre megmosták az agyát és viszonylag jófej lett. Az újról csak annyit tudok, hogy nő és hogy érti a dolgát.
Már kétszer egyedül zártam, ez olyasmi, mint, amikor nyitottam már egyedül, csak itt olyanokra is oda kell figyelnem, hogy bezárjam a széfet és bekapcsoljam a riasztót, kinyomtassam az aznapi jelentéseket stb. :O Most pénteken is és szombaton is én zárom a boltot. Mindig figyelem, hogy nem öntöttek-e ki semmit vagy a lábtörlő sarka nincs-e fölhajtva, mert komolyan mondom ezek a vásárlók mindenen elcsúsznak, elesnek, megbotlanak. Ha pl. kilyukad egy zacskó jég és vízfolt keletkezik, vagy akár tejfolt, rögtön felmosom vagy felmosatom és körberakom legalább 3 ilyen sárga jelzőtáblával mert különben elcsúsznak rajta :D
Eljutottunk végre a Waterworldbe, ami egy vízipark. Amúgy a South Park Pisipark c. része is itt játszódik (13. évad, 14. epizód) :D Ahol a Cartman ki van akadva, hogy tele van az aquapark fehér pólóban fürdő kisebbségivel :D De egyébként nagyon sokan nem fürdőruhában fürödtek, hanem pólóban és mondjuk farmerrövidnadrágban. Néztük Ricsivel, hogy legközelebb ha zokniban és télikabátban jönnénk ide, nem is néznének hülyének. Most olyan akció volt, hogyha bemutattál egy Diet Pepsi dobozt, akkor 6 dollárral olcsóbb volt a belépőjegy, ezt mi ki is használtuk. Elég sokat kellett sorban állni néhány attrakciónál. Olyan is volt, hogy először sorbanálltál a fánkért, amin csúszni kellett, plusz még a csúszdánál is. Ez volt az egyik kedvencem, itt hason kellett csúszni egy ennek a célnak megfelelő szivacson és a végén kimutatta, hogy hányadiknak érkeztél, itt van róla videó is
Meg ez
Kipróbáltuk az attrakciókat, aztán végül a hullámmedencében időztünk a legtöbbet, mert nagyon meleg volt és nem volt jó sorbanállni.
Vettem YMCA bérletet, ami egy konditerem és mindenféle fitnesszórákon is részt lehet venni. Voltam pl. jógán, pilatesen és insanity edzésen is. Eddig tetszik, most próbálgatom ki a többi órát is.
Ricsinek eddig nagyon tetszik az új munkahelye. Kapott cégi okostelefont, amin minden korlátlan, továbbá belefizetnek a benzinbe- 49 centet mérföldenként, mert ki kell járniuk a cégekhez karbantartani a számítógépeket, kapott egy cégi laptopot is. Azt hiszem nem említettem, hogyan is jutott ehhez a munkához. Múltkor elment Simonhoz, a házmesterhez befizetni a lakbért és rákérdezett, hogy nem ismer-e valakit, akinek IT cége van és esetleg beajánlhatná őt. Simon erre mondta, hogy rendben, most ad neki 10 percet, hogy megjavítsa a nyomtatóját és akkor talán ismer valakit :) Ricsi kb. 5 perc alatt megoldotta a problémát és akkor Simon írt egy emailt egy ismerősének. Aztán kiderült, hogy az az ismerős, Ricsi mostani főnöke, épp azon gondolkozott, hogy fel kéne venni egy új embert a céghez, mert sok a munka, szóval jó volt az időzítés. Ezt aztán 3 állásinterjú is követte, izgultunk nagyon, hogy végül hogy döntenek. De a többit már tudjátok :)
Nos, a bogaraktól sikerült kb. 2 napra megszabadulni, de most újabb csípések jelentek meg rajtunk. Rendeltem bedbug powdert (=port), ami az internetes értékelések alapján nagyon is használ. Viszont azt is írják, hogy ez nem megy egyik napról a másikra, szóval most megint aplikálni kell ezt a port. De azért lényegesen jobb a helyzet, rajtam most csak kb. 2 csípés van, korábban 20 is volt ;)
24-én elmentünk a kis pajtásainkkal, Ritával és Bálinttal Offspring koncertre. Előzenekarként a Pennywise és a Bad Religion játszott, meg a legelső zenekar nevére már nem is emlékszem. Nagyon szuper volt! Pár évvel ezelőtt láttam az Offspringot élőben a Volton, de akkor kicsit meglepődtem, hogy hogy el vannak hízva :D Most egész jól mutattak és remek volt a setlist meg a hangzás is. Az egyetlen probléma az volt, hogy rohadt drága volt a sör!!! 8 dollár egy Budweiser, ami ráadásul nem is a legfinomabb :O Felháborító :D Amúgy ez a Fiddler's Green Amphitheatre-ben zajlott és mi nem ülőjegyet vettünk, hanem a pázsitra ilyen álló vagy fekvőjegyet. Ez a rész kicsit magasabban volt, mint az ülőhelyes rész és egy vékony korláttal volt elválasztva a 2 rész egymástól. Mi aztán a korlátnál álltunk és egy részeg fickó meg úgy beleélte magát a koncertbe mellettünk, hogy azt vártuk, mikor fog kizuhanni :D Ami végül meg is történt és majdnem a kukába esett, pár centin múlott. A részegek védőszentje ismét akcióban volt, ezért a fickó, mintha mi sem történt volna, visszamászott :D

a shuttle busz
Manhattan beach
Ez még a Jurassic parkos fotó, mi a 2. sorban vagyunk
Offspring jeee

3 comments:

1. Szia! Arra gondoltam, hogy mivel ket het es itt van a zk lotto jelentkezes, irhatnal egy posztot arrol, hogy hogy zajlott a jelentkezes, miket kellett begyujteni, leforditani. Tanulhatnank a ti szemszogetekbol sokan.

ReplyDelete
  2. Szia! Ez jó ötlet! Bár, a mi esetünkben Ricsi jelentett be engem is, én addig nem is foglalkoztam a dologgal, amíg ki nem sorsoltak. Majd megpróbálhatom összefoglalni a folyamatot, csak kicsit időszűkében vagyok. :)

3. Azt nagyon megkoszonnem. Erdekelne, hogy milyen dokumentumokat kertek, mi az,
    amire figyelni kell,
    hogy egyaltalan mennyire szigoru ez az egesz. Meg persze, hogy milyen erzes majus 1jen latni a szamotokat kihuzva :D