Friday, February 14, 2014

Acélsivatag



Izééé, az a nagy hír, hogy Ricsi volt állásinterjún. Vagyis először volt egy telefonos beszélgetése és aztán meghívták egy személyesre is, amire kedden, Hegyi idő szerint délután fél 3-kor került sor. Meglátjuk mi lesz, a munka szupi lenne, ilyen IT-s dolog. Szóval a katonaságról már lemondott.

Kiválasztottak pénzszámolónak a munkában, mert a menedzserek nem győzik. Jövő héten fognak betanítani és majd néha reggel 7-re kell bemennem. Majd megírom milyen érzés :D

Múlt héten olyan hideg volt nálunk, hogy az ablakunk belülről volt zúzmarás, hidegebb volt mint Alaszkában. Hát mit mondjak, fáztunk. Még Ricsi is kénytelen volt pizsamában aludni.

Többször is kiakadtunk már az itt eltöltött 4 hónap alatt azon, hogy itt mondjuk úgy, hogy másként gondolkoznak az emberek. Írok néhány példát. 
- Az üzletben ki van írva az egyik üdítőre, hogy 2 liter 1 dollárba kerül, szóval 1db. üveg kerül annyiba. Nem tudom, amúgy kinek az ötlete volt ezt így kiírni, mert ez nagyon összezavarja az amcsikat, akik itt gallonokban számolnak. Na mindegy, szóval minden második ember azt kérdezi, hogy akkor az 2 üveg üdítőt jelent-e. Sőt az egyik vásárló annyira meg volt győződve, hogy márpedig az volt kiírva, hogy 2 üveg 1 dollárba kerül, hogy odahívatta a menedzsert, mert nem hitt nekem és aztán végül felmérgedve mondta, hogy akkor nem is kell neki. Mindössze 2 dollárjába került volna az a két üveg, de mindegy nekem.

- Az ebédszünet 30 perces és olyankor ki kell jelentkezned és fél óra múlva vissza. Múltkor az egyik srác 2:16-kor kijelentkezett és nem tudta kiszámolni, hogy akkor mikor kell visszamenni. Hihetetlenül hangzik, de azt hitte, hogy 51-kor kell majd visszatérnie.

- Aztán az egyik menedzser, akivel nekem a bucis incidensem volt, múltkor azt magyarázta Ricsinek, hogy hiányzik belőle a „szenszaverdzsenszi”. Ricsi mondta, hogy ezt nem annyira érti, betűzze le légyszi, de nem tudta. Aztán bemondta a mobiljába, hogy a google keresse ki, de olyanok jöttek ki, hogy virginity (szüzesség). Aztán később rájöttünk, hogy biztos arra gondolt, hogy „sense of urgency”, amit nem tudok pontosan lefordítani, de kb. ilyen sürgősségi érzék, mikor azonnali cselekvésre van szükség. Szóval a menedzser is csak hallás után mondta, leírni nem tudta volna. Ricsi meg amúgy is mindig ugrott, mikor behívták, pedig a beosztás alapján nem is akkor kellett volna dolgoznia, de erről írtam korábban. Az is igaz, hogy mostanában Ricsi egyfolytában a villás emelővel furikázik a raktárban (ráül a motor részére es úgy megy vele, nehéz ezt leírni anélkül hogy ne írnám le a villás emelőt 3-4 oldalban :D), amit lehet, hogy látnak a kamerában és nem tetszik nekik.

Ha ez a menedzser csinálja a beosztást, akkor tuti hibásan vannak beírva az óraszámok. Mert pl. ha 8-tól 2:30ig dolgozok, az számít 6 órának a félórás ebédszünettel együtt. És ő múltkor beosztott 8tól 2ig és odaírta, hogy az 6 óra. Mikor mondtam neki, hogy az csak 5,5 az ebédszünettel együtt, egyszerűen nem értette mi a baj. Szóval én már nem kötekszem vele, mert nincs értelme és amúgy is olyan szétszórt, mint a madáreledel.

Arról nem is beszélve, hogy ő mindig a tojásokat tölti fel, de annyi esze vagy kedve nincs, hogy a legfrissebbeket tegye alulra és a kevésbé frisseket fölülre, hogy először azok foggyanak el, amik mondjuk 2 hét múlva lejárnak. Múltkor Ricsi azt a tojásos pultot is rendszerezte.

De amúgy a többi menedzser tényleg talpraesett. (Az egyiknél talán én is jobban tudok angolul, de mindegy, mert érti a dolgát.)

- Aztán persze, amit már írtam, hogy azt hitte a lány, hogy Magyarország Svédországhoz tartozik. De aztán Ricsi lerajzolta neki Európa térképét, talán most látta először, el is tette magának. :D Ja de Angliáról már hallott, mert onnan van a One Direction.

- Az internetszolgáltatónktól meg minden héten kapunk levelet, pedig az elsőben írták, hogy fizessünk online, mert ők egy zöld cég és akkor nem kell annyi fát kivágni a számlánkra, de a hülye ajánlataikkal meg bombáznak minket.

Vettek fel megint 3 új lányt, akik közül kettőnek ugyanaz a neve, csak máshogy írják. Az egyik Myra, a másik Maira, de mindkettőt úgy ejtik, hogy majra. Illetve Myra mondta, hogy ő majra, de a Maira az majra, én semmi különbséget nem hallottam a kiejtésben. :D

Megint én lettem az első pénztáros, de most nem fényképeztem le.

Múlt héten bejött egy férfi, akiről kiderült, hogy cseh és már 17 éve itt él. Mondta, hogy van egy autószerelő műhelye, ahol szoktak itteni szlovákok és csehek találkozni és megívtak minket is. Majd lehet, hogy valamikor el is nézünk oda. Aztán másnap meg jött még egy cseh ebből a csoportból és ő is megadta a telefonszámát, ő már 8 éves kora óta itt él. Örülnék, ha valamilyen magyarok is betévednének, de nekik is örültem és annak is, hogy még nem felejtettem el szlovákul.

Az egyik Jessica mondta, hogy képzeljem el, Ricsi tegnap a szünetben fagyit evett chipsszel :D Ezen nem lepődtem meg, mert mindig is érdekes étkezési szokásai voltak, amiket nem nagyon lehet megváltoztatni.

Most olyan kedvezmény van a boltban egész februárban, hogy ha van kuponod, akkor ingyen kapsz spagettitésztát, szószt és 2 konzervkukoricát. Horhé adott nekünk 2 kupont, úgyhogy most nagyon sok spagettit tudnánk készíteni :D

Mivel mi szeretjük egymást egész évben, nem nagyon ünnepeljük a Valentin-napot. Most abban egyeztünk meg, hogy megfőzzük/sütjük azt, amit a másik kíván. Ricsi elkészítette ezt a sajttal töltött fasírtot, hasábburgonyával és fokhagymaszósszal – nagyooon finom lett!!!!

Nekem meg ma brassóit kell készítenem, tejberizst és sajtos pogácsát :D

Csináltam ilyen detox watert is, csak gondoltam kipróbálom, de nekem ízlik :)

És mindeközben ezt a Beyonce Greatest hits-et hallgatom, mert szeretek táncolni főzés közben :D

Acélsivatag: „ködös estén tompa acél színét idézi a város” (Ricsi)
Készül a Capitol
Jókívánság
Az egyik szomszéd lábtörlője

No comments:

Post a Comment