Friday, June 6, 2014

Grill, kisludak, honvágy, autó, szülinap, vadaspark



Nos, kicsit elmaradtam.

Múlt szombaton Heatheréknél voltunk grillezni, aki az én munkatársnőm ill. Ricsi exmunkatársnője. Borzasztóan sokat ettünk - T-Bone-Steak-et készítettek, ami a marhának T alakú csontja körüli hús , hatalmas adag volt, én csak másnap fejeztem be :D Aztán jött még a cheesecake, ropi és mindeközben 6 sör is lecsusszant – Stella Artois-t ittam ezúttal. Megtanítottak új kártyajátékokra is, a Bullshit nevezetűre és a Spoons-ra. A pincéjükben meg van egy próbaterem, de sajnos H élettársa balkezes gitáron játszik, úgyhogy nem tudtunk zenélni :D Ez a fickó amúgy mindenféle hangszeren tud játszani és adott is egy CD-t a saját szerzeményeivel, amin ő vette fel a zenei alapot és az éneket is.

Ellátogattunk a City parkba is, amiről már korábban is írtam- ez az a hatalmas park, aminek a közepén egy nagy tó van. Ennek köszönhetően nagyon sok madár él ott – kanadai ludak (Branta canadensis) meg mindenféle kacsák. Mostanában kelhettek ki a kisludak, nagyon aranyosak ahogy libasorban úsznak az anyukájuk mögött. Nagyon idilli volt az egész, míg nem jött egy részeg hajléktalan, aki elkezdte őket ijesztgetni és mindegyik bemenekült a vízbe. 
Kisludak

Egyébként nagyon sok hajléktalan van Denverben, én biztos, hogy nem Coloradoban lennék csöves, itt rohadt hideg tud lenni éjszaka. Akkor inkább Californiába mennék.

Volt egy közepes nagyságú honvágyunk is- ami abból alakult ki, hogy Ricsi nem nagyon szereti a munkáját és elég nagy váltás ez neki a csehországi álommunka után. Majd állandóan a hermelint kívánta- ami egy csehországi sajt és itt nem lehet kapni, de amikor azt mondta, hogy hiányzik neki a borovicska (hozzátenném, hogy sosem szerette :D), akkor már éreztem, hogy bajok vannak. Aztán felidegesíti őt, hogy a munkatársai, akik Mexikóból érkeztek, rosszul beszélik az angolt és furán használják a slanget, pl. az helyett, hogy „all righty“ azt mondja „already“ :D Persze, sokat skypeolunk az otthoniakkal, de szívesen megölelgetném a családomat és barátaimat. De aztán történt 2 jó dolog is, ami elnyomta ezt az érzést. Az egyik, hogy végre megkaptuk az autót!!! Kicsit ki kell pofozni, meg alaposan kitakarítani. Eddig nagyon jól szolgál, Ricsi már azzal jár munkába, de előtte megáll a kertben öntözni és még tovább is alhat :D Én is már próbáltam vezetni, de még vissza kell zökkennem a vezetésbe. Nagyon fura, hogy automata váltós és csak 2 pedál van. Egy 94-es Acura Legend-ről beszélünk. A másik dolog, hogy június 3-án volt a szülinapom, így egy 10-es skálán már 24 éves vagyok :( Találtunk egy cseh kocsmát az interneten, így elmentünk oda. Szuper választás volt :D Kétnyelvű volt az étlap és finom cseh söröket ittunk. Aztán összebarátkoztunk a pincérnővel is, aki mondta, hogy mi vagyunk a kedvenc vendégei ma és hozott ingyen szilvapálinkát nekünk. Már épp indultunk volna haza, Ricsi bement WC-re, mert kint ültünk- csak, hogy legyen értelme a mondatnak. Addig elkezdtem beszélgetni egy fiúval, aki Mexikóból származott és hamis amcsi személyije volt. Aztán kijött Ricsi még 1-1 sörrel és kijöttek ennek a fickónak az amcsi barátai és végül ottragadtunk :D Kiderült, hogy szülinapom van és ezáltal rendeltek nekünk egy csomó szilvapálinkát és sört. Kissé módosult a tudatállapotunk, de én szerencsére másnap nem dolgoztam. 
az autó
kétnyelvű étlap

A kedvenc zenekarom, Pearl jam, októberben Denverben lép fel - és a legjobb tesómtól szülinapomra kaptam 2 jegyet a koncertre. Nagyon izgatott vagyok már most! A Pearl jam minden koncerten más számokat játszik, tehát nem ilyen betanult showjuk van. Nekem már Prágában volt szerencsém őket látni élőben. Azt is tudni kell róluk, hogyha Európában játszanak, akkor Eddie, az énekes-gitáros, mindig mond valamiket az adott ország nyelvén. Kihozza a kis jegyzetfüzetét és abból olvassa fel, pl. Prágában csehül mutatta be a zenekart :D Szerintem ez egy nagyon szép gesztus és látszik, hogy nemcsak úgy letudják a koncertet, hanem mindegyikre külön készülnek és nincs 2 egyforma PJ koncert.

A kertben is ültettünk, ahol sikerült leégnem, főleg a vállaim voltak kegyetlenül pirosak. Most már hámlik a bőröm, már nagyon rég nem éreztem ilyesmit, mert én általában mindig használok naptejet. Remélem, ilyen áldozatok után, kibújik a brokkolim :D

A munkában G minden áldott nap kizárja magát az irodából és mindig odahív, hogy nyissam ki neki az ajtót a kulcsommal :D Ugye van a „break room“-unk, avagy a pihenőszoba, ahol a szüneteket „élvezzük“, itt szoktak a menedzserek is pihenni. G ilyenkor a telefonján zombiekat gyilkol. Múltkor kérdeztem, hogy most megint zombisat játszik-e, de akkor épp vadászott valamilyen állatokra :D Még mindig ugyanolyan szétszórt, azóta volt egy olyan „remek“ rendelése, hogy minden a fagyasztóban tornyosul. Volt egy csekk az irodában az asztalon, amire mondta H, hogy majd szóljak G-nek, hogy küldje el róla az emailt, hogy ő tudni fogja kinek. Mikor mondtam G-nek, nézett rám és így szólt: „Rendben, elküldöm, bár nem tudom, hogy kinek kell, de kiderítem“ :D Múltkor meg akarta mutatni, hogy hogyan kell pénzt rendelni a kasszákhoz, se a weboldalt nem találta, mikor az meglett, akkor a jelszót nem tudta :D Szóval, így mennek itt a dolgok. Mikor Ch-vel dolgozok vasárnap reggel 7-től, mindig hoz nekem valamit, egy kis fánkot, vitaminos vizet (vitamin water)- amit otthon nem is láttam, pedig biztos van, de itt ezt sokan isszák vagy valamit a Starbucksból. Ezt most leírtam, hogy ne felejtsek el én is adni neki valami apróságot legközelebb.
Ricsi logikai rejtvény rovata
A veszélyes híd éppen összeomlani készül. Ne kérdezzétek honnan tudjuk, de 17 perc maradt hátra, hogy átkeljünk. Korom sötét éjszaka van és 4 embernek át kell kelnie a hídon, de csak egy lámpájuk van. Egyszerre azonban csak ketten tartózkodhatnak a hídon. Attilának 1 perc kell az átkeléshez, Beának 2 perc, Csabának 5 perc és végül Dórának 10 perc. Milyen sorrendben kell átkelniük, hogy még az összeomlás előtt mind átjussanak? (Mindenképpen kell lámpa, különben felemészti őket a sötétség és nem mindenki ér át.)

A megoldást küldjétek a major.richard@mail.com e-mail címre teljes nevetekkel és életkorotokkal együtt. A helyes megfejtők listáját és a megfejtést a következő logikai rovatban közöljük és minden helyesen válaszolónak küldünk egy szép képeslapot Colorado-ból. Jó szórakozást!

Múltkor megemlítettem anyuéknak, hogy mi árulunk jeget is. Nagyon csodálkoztak, mert mi általában a fagyasztóban csinálunk pár jégkockát, de aztán úgyis elfelejtjük, hogy már 2 napja a fagyasztóban készül. Itt meg ilyen hatalmas zacskó jeget lehet kapni, amiben sok kis jégkocka van. Rengetegen vásárolják, vannak, akik rögtön 5 zacskóval vesznek, de ezek ilyen nagy 10 fontos (4,5 kg) zacskók. Sokan bejönnek a boltba és az az első kérdésük, hogy hol van a jég :D

Még egy fontos hír, hogy van hitelkártyánk, így már valószínűleg épülni kezdett a credit historynk. Ricsi kapott egy ajánlatot, hogyha regisztrál, akkor küldenek neki egy kártyát, 750 dolláros limittel. Egyébként a Discover nevű társaságtól. Tök jó, mert ezt a fajta kártyát nálunk is elfogadják a SAL-ban, így élelmiszert már azzal vásároltunk. Aztán a hónap végén vissza kell fizetni, amit költöttél.

Ma, azaz pénteken ellátogattunk a Rocky Mountain Arsenal National Wildlife Refuge-ba, ahol bölények, prérikutyák, prérifarkasok, őzek stb. szabadon járnak. Illetve a bölények el vannak kerítve és oda csak autóval lehet menni. Egyébként sok turistaösvény is vezet arra, mi csak egy rövidebb utat választottunk, mert már délután volt. Láttuk, ahogy egy szarvas elkergeti a prérifarkast :D Mi utunkat is elállták az őzek, mikor gyalogoltunk, de szerencsére, inkább ők továbbálltak. A prérikutyák nagyon aranyos hangot adtak ki. Lehet, hogy megtévesztő, de a prérikutya olyan kicsi rágcsáló, ami gödröket ás :D Azokon a részeken, ahol autóval mentünk, én vezettem, juhuuu :)


A kert
Kis prérikutya
őzek
prérikutya gödre
Ricsi ördögszekérrel

1 comment:

  1. Szevasztok, eddig ez az írás tetszett a legjobban, nagyon pozitív töltése van... helyesek a ludak, nomeg éljen a Pörldzsem! Kingnothing aus GA, SVK.

    ReplyDelete